holmekagan

Hjälp!

Publicerad 2013-09-11 11:22:27 i Holmekagan goes Cologne,

Jag blir tokig, jag har för lite att göra!! Det fanns en tid, både när jag jobbade och när vi bodde i Shanghai som det var precis tvärtom. Dygnets timmar räckte inte till för allt det jag ville göra. Då kunde jag längta efter att bara få vara ensam en timma eller så, göra ingenting, lägga mig på soffan en stund, läsa en bok. Nu kan jag göra det när som helst och hur länge som helst. Det är inte bra, jag måste fylla mina dagar här med något mer. 
Jag har ett litet kokboksprojekt på gång men det är precis i startgroparna. 
Ska jag ta en tyskakurs till? Fast jag vet inte hur länge till vi blir kvar här. Har ni några bra förslag? 

Kommentarer

Postat av: Lin

Publicerad 2013-09-13 12:01:28

Förstår...fast jag själv längtar till just att ha väldigt mycket tid.

Men jag har i alla fall köpt några nya garnnystan och tänker möta de långa, mörka kvällarna med stickor i hjänderna :). Minns du vår kreativa höst? Så roligt vi hade mitt i sk-ten ;)
Finns det inga stickkafeér i Köln? Har inte Röda Korset några meningsfulla aktiviteter? Bokprojekt kräver också mycket tid! Så lika bra att du börjar lite lätt...;)
Kram på dig

Postat av: Katarina

Publicerad 2013-09-13 14:30:38

Hur ska jag nånsin kunna glömma den hösten, och ja, skoj hade vi trots allt!
Bra tips med stickning föresten! Har ju faktiskt både garn och stickor här som ligger undanstuvat i nån garderob. Har inte stickat på säkert 2 år nu så det är kanske dags?

Postat av: Lin

Publicerad 2013-09-15 16:17:24

Egentligen var väl virkning mer din grej? Glömmer inte allt du kunde åstadkomma alldeles på fri hand! Kanske dags för huvudbonader á la Holmen till familjen m.fl. nu när det drar mot kyligare väder ;)?

Postat av: Katarina

Publicerad 2013-09-15 18:28:08

Det är sant, jag tycker virkning är skojigare :-) Och virka mössor är en jättebra idé ! Tack!!

Postat av: Anna Orvefors

Publicerad 2013-09-26 04:48:50

Måla! Du är sån duktig konstnär! Så kan du ha en liten utställning på biblioteket i Skärhamn när du kommer hem.
Jag har fått en beställning på en tavla med en kamel på av vår vän christer fransen. Risk är väl att den kommer att se ut som en ko.

Postat av: Anna Orvefors

Publicerad 2013-09-26 04:48:52

Måla! Du är sån duktig konstnär! Så kan du ha en liten utställning på biblioteket i Skärhamn när du kommer hem.
Jag har fått en beställning på en tavla med en kamel på av vår vän christer fransen. Risk är väl att den kommer att se ut som en ko.

Svar: Tack men konstnär vet jag inte. Jag har ju allt material men det blir inte av att jag sätter igång och målar igen. Måste nog få en rejäl kick i baken först. Lycka till med kamelmålningen!
Katarina Holmqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela