holmekagan

Slutet närmar sig och Listan!

Publicerad 2013-11-20 16:05:00 i Holmekagan goes Cologne,

 
Från den 10 augusti 2009 och fram till nu har jag bloggat om livet i utlandet. Först från Kina och nu senast från Tyskland. Lite Sverige har också hunnits med och några resor. Det har varit roligt att få dela med sig och jag hoppas att ni som läst tycker likadant. Men nu är det slut. För denna gång iallafall. Man ska ju aldrig säga aldrig mer om något men ... Jo, det finns faktiskt en sak jag aldrig mer kommer att göra - att åka till Tibet! Det var en av de häftigaste resor jag gjort. Men också den mest fysiskt krävande, trodde jag skulle dö av den jobbiga höjdsjukan så det utsätter jag mig inte för en gång till. Hade inte naturen och kulturen varit så fantastisk och omtumlande så hade jag nog gett upp och avbrutit resan. 
 
Förra året gjorde jag en lista över 2012 års höjdpunkter. Här kommer 2013-listan. Ja, året är ju inte slut än så fler toppar kan leta sig in på listan men så här långt iallafall :-) 
 
Kölnkarnevalen
 
Vi hade så kul!! 
 
 
 
Berlin och London
 
 Familjen samlas i Berlin för att fira Håkans födelsedag! 
 
Håkan överraskar mig med en resa till London! Lucky, lucky!! 
 
 
Tyska festen
Oh, vilket party! 
 
 
Min brors giftermål
Ödets ironi?? Precis nu när jag klistrar in denna bild så spelar de Tomas Ledins låt på radion "Det finns inget finare än kärleken" Det är sant, kärleken övervinner allt! 
 
 
Att det blev klart att vi ska flytta HEM! 
Bästkusten! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela