holmekagan

mammas kusin

Publicerad 2011-09-25 07:02:01 i Holmekagan goes Shanghai,

min mammas kusin bor också här i Shanghai. Jag har väl alltid haft någon form av susning vem Anna-Lena är men vi har aldrig umgåtts eller så tidigare. Förrän nu! Vilket är väldigt skojigt! Anna-Lenas mamma Elma och min mormor Ethel var systrar.
Anna-Lena och maken Per flyttade hit i år och vi har verkligen funnit varandra. Inte bara för att vi är släkt (Karl Anderssons) och därmed har en hel del gemensamt utan också för att vi har roligt ihop och trivs i varandras sällskap.
Igår bjöd de oss på en tjusig och god middag på italienska Tavola. Vi satt på uteterassen alldeles vid floden och det var en ljummen och fin kväll.
Det sorgliga är ju att vi snart kommer att lämna Shanghai.. Precis när man träffat några man tycker väldigt mycket om så är det alltså dags att ta farväl...snyft. Men än har vi tid kvar här i Sh och den ska vi se till att utnyttja!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela