holmekagan

desperately seeking Ellen

Publicerad 2011-09-27 03:17:08 i Holmekagan goes Shanghai,


igår hälsade jag på barnen på barnhemmet. Första gången efter sommaren. Det är som vanligt roligt att få komma dit och träffa alla mysiga barn. Men jag saknade ett barn - Ellen. Var är hon tänkte jag? Desperat gick jag igenom alla rum, alla sängar, alla foton som de har upphängda med barn som bor där. Men ingen Ellen. Jag försökte fråga ayisarna (sköterskorna) var hon var men eftersom min kinesiska är mycket knapp så kunde jag inte göra mig förstådd. En ayi pekade nedåt men jag vet inte vad hon menade med det. Detta gör mig så ont och jag blir så ledsen. Vågar nästan inte tänka på vad som hänt Ellen. Nästa gång jag går till barnhemmet ska jag ta med ett kort på henne och om Helena är med (en svenskkinesisk tjej) så ska jag be henne översätta.
Fina lilla Ellen - var är du?




Light up your face with gladness

Hide every trace of sadness

Although a tear,
may be ever so near
...


Kommentarer

Postat av: Stephanie

Publicerad 2011-09-27 16:03:12

:( :( Hoppas du får veta vad som hänt åtminstone. Ovissheten är ju värst....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela