holmekagan

long time no see again!

Publicerad 2011-10-20 12:22:44 i Holmekagan goes Shanghai,

Linda var den allra första jag lärde känna när jag flyttade till Shanghai. Vi fick först kontakt via en communitysajt, Svenskar i världen, och hade haft mailkontakt några månader innan vi träffades första gången "in reality". Jag minns när vi pratades vid per telefon och Linda sa att vi kan väl träffas vid Xintiandi. Vaddå Xintiandi tänkte jag. Hade ju ingen aning om vad det var eller var det låg. Sen så skulle jag vara redig och ta mig dit själv för jag ville lära mig hur man tog sig fram med tunnelbana osv. Då frågade Linda om jag hade chaufför och det hade jag ju - "Då kan du väl fuska lite så här i början" sa Linda. Så det gjorde jag. Bra sagt Linda!

Och idag blev det alltså åter ett kärt återseende, god lunch och lite gott snack!


fina Linda!





nyvaknad Oliver


gullunge! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela