holmekagan

läcker lördag

Publicerad 2011-10-22 20:49:21 i Holmekagan goes Shanghai,

ja, som ni märker så fortsätter jag på temat med mustiga adjektiv på veckodagarna! Det är väl helt OK?!
Idag har det varit svenska klubbens dag här i Shanghai. Ett mycket fint ordnat event av duktiga eldsjälar i klubben. Jag kände mig stolt över att tillhöra just Svenskar i Shanghai idag! Tror vi delar en stor gemenskap här och har mycket att erbjuda för de svenskar som är nyanlända. Det är jätteviktigt när man kommer som ny att veta vart man kan vända sig för att få svar på frågor, få ett socialt sammanhang m.m. Svenska klubben hjälper till med detta. Viktigt att påpeka är att svenska klubben ändrat inriktining mot hemmafruarna till att rikta sig till hela familjen nu och órdnar även aktiviteter utefter detta. Väldigt positivt.


styrelsen - anna-lena, kristin, marie och anneli!


dags för årsmöte!


Efter klubbdagen var jag bara hemma och vände innnan det var dags att bege sig till lördagsdrinken! En mycket trevlig aktivitet som ordnas av svenska klubben. Varje lördag mellan 17 - 19 samlas svenskar på en pub eller en bar någonstans i stan och tar en öl eller ett glas vin ihop. Ett ypperligt sätt att nätverka och få nya vänner.
Efter drinken var vi ett gäng som drog vidare till Brick och åt middag. Sen drog vi vidare ytterligare en gång till klubben Brown sugar och dansade loss till lite goa låtar så svetten lackade. En läcker lördag i Shanghai med andra ord!


lördagsdrinken - idag på O'Malleys.



glada svenskar på Brick :-)



Brown sugar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela