holmekagan

inte många gånger kvar nu..

Publicerad 2011-10-13 15:57:09 i Holmekagan goes Shanghai,

det finns några saker som varit speciellt betydelsefulla för mig här i Shanghai. Att gå och måla är en sån sak. I nästan ett och halvt års tid har jag ett par gånger i veckan ägnat mig åt chinese inkpainting och det har varit väldigt rogivande och trevligt. Ibland har jag visserligen varit väldigt frustrerad också när jag inte fått till de "rätta" penseldragen men för det mesta har det bara varit kul. Det har gett mig en inblick i dels själva måleriet men även i den kinesiska kulturen. Och det var på målarkursen som jag fick mitt kinesiska namn av lärarna - He Kei Li! Nu har jag inte många gånger kvar, högst 3, och det känns lite märkligt. Allt har ett slut men jag tänker inte sluta måla. Det ska jag fortsätta med även i Köln har jag tänkt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela