holmekagan

limbo

Publicerad 2011-11-01 15:11:12 i Holmekagan goes Shanghai,

någonstans mitt emellan allting befinner jag mig just nu. I någon sorts limbo, somewhere in between. Shanghai, Göteborg, Köln. Ett farande mellan dessa tre städer, jag och min rosa resväska.
Göteborg står för mina rötter - pappa, farmor och farfar - alla är de härifrån och själv bodde jag här som liten och även en tid i vuxen ålder. Nu har bägge mina barn slutit cirkeln genom att bosätta sig här.
Shanghai står för en spännande period i mitt liv - en tid då världen öppnade sig på ett nytt sätt och jag fick ta del av och leva i en helt ny kultur.
Köln står än så länge för framtiden - och känns därmed något osäkert. Man vet ju aldrig vad som händer. Är nog mest orolig för att inte lära mig prata tyska tillräckligt fort!


Cologne
vilken stad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela