holmekagan

snart i Sverige igen...

Publicerad 2011-05-25 16:31:20 i Holmekagan goes Shanghai,

tiden går fort och denna våren har gått särdeles fort. Det är snart 5 månader sen som jag sist var i Sverige och nästa tisdag är det dags igen. Det ska bli skönt att komma hem igen, var nu mitt hem är...Det jag längtar mycket efter nu är FRISK LUFT!! Luften här i Shanghai har de senaste veckorna varit betydligt sämre än vanligt och man känner av det rejält. Det kliar i halsen och man får gå och harkla sig hela tiden. Nu förstår jag varför kineserna går och spottar överallt. Jag är benägen att göra likadant för man vill inte gärna svälja ner alla hemska partiklar och tungmetaller eller vad det nu är man andas in. Huja, vill nog helst inte veta det heller.
Nej, nu ska här snart andas havsluft igen. Mmmm, ska bli härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela