holmekagan

hemma i Shanghai igen!

Publicerad 2011-05-05 13:13:51 i Holmekagan goes Shanghai,

åh så gott att komma hem igen!! Det har varit en fantastisk resa på många sätt men även en mycket jobbig resa, både psykiskt och fysiskt. Att både jag och Håkan skulle drabbas av höjdsjukan var väl i och för sig inte helt oväntat eftersom de allra flesta gör det. Men hujedamej vad hemsk den sjukan är!! Inget jag önskar någon att få. Huvudvärken var så smärtsam och påtaglig att jag ibland ville gråta och illamåendet, febern och tröttheten gjorde sitt därtill.
Men, som tur är glömmer man snart allt tråkigt och kan glädjas av det som faktiskt var roligt. Naturen, bergen, människorna...Framför allt är det just de möten med människorna som gjort starkast intryck. Efter att vi besökt nomaderna vid Namtso lake satt jag och Håkan helt tysta en lång stund efteråt. Det finns mycket att säga om Tibet och allt går tyvärr inte att skriva här men det känns spännande att ha varit där just nu.


flicka från Lhasa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela