holmekagan

Jingdezhen del 2.

Publicerad 2011-03-12 08:50:20 i Holmekagan goes Shanghai,


besök på Sanbao Ceramic Art Institute. En oas mitt ute på landsbygden. Gå gärna in på deras hemsida om ni vill veta mer!  www.chinaclayart.com




vi hade bara tänkt stanna en liten stund men atmosfären här var så avslappnade och gemytlig så vi tillbringade flera timmar här.


konst uppåt väggarna!


"visst gör det ont när knoppar brister"








de hade rum för uthyrning (synd att man inte visste det innan)








utsikt från deras yogaaltan.





draperi gjort av penslar - kanske något att ta efter?





köket


vi åt en jättegod lunch där något som påminde om revbensspjäll med rödkål blev en av favoriterna.


lunchen serverades på egentillverkad keramik!





ett konstverk som kallades "Millenium wall"


hela gänget samlat - kristin, ingrid, kristina, erica, eva och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela