holmekagan

högtidsstund

Publicerad 2011-03-23 11:11:07 i Holmekagan goes Shanghai,



i söndags åt vi semlor här i Shanghai! Det var två år sedan jag sist åt en semla och det var i Sverige. Så söndagens intag av denna nationalbakelse var minst sagt en högtidsstund.



det är inte bara att gå till ett kondis och köpa sig en semla. Nej, här krävs lite mer fantasi och uppfinningsrikedom (och goda vänner). Man kan ju baka bullarna sjäv men jag valde en variant som finns att köpa på Olé. Visserligen med russin i men brödsmaken är väldigt semlebullelik. Grädde från Carrefour, mandelmassa och florsocker från Linda (direktimport från Sverige) och semlan stod på bordet!!


Wenting hugger in på sin första semla, någonsin. Hon tyckte det var gott! Och det tyckte vi också.

Kommentarer

Postat av: Linda W

Publicerad 2011-03-25 02:03:16

Den såg ju riktigt god ut!!

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2011-03-25 10:32:54

Åh, så goda! Till nästa år lovar jag att baka några!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela