holmekagan

sista helgen i Shanghai

Publicerad 2011-06-12 19:39:35 i Holmekagan goes Shanghai,

innan jag for hem till Sverige hade jag en intensiv helg i Shanghai. Det började redan på torsdagen med en trevlig matlagningskväll ihop med gourmetvännerna. På fredagen hade vi en liten hejdåmiddag med Wenting...snyft..kommer inte att träffa henne på jättelänge nu. På lördagen var det först uppsjungning med svenska kören på ett Orreforsevent i stan och senare på kvällen sa vi hejdå till ett svenskt par som är på väg att flytta hem till Sverige igen. På söndagen var det först afternoontea med Ingrid och Janne och sen middag hemma hos Mikael och Mercedes. Trevligt, trevligt alltihop!! Tack mina underbara vänner i Shanghai för att ni finns :-))



  


vi mumsade bl.a på löjrom från Kalix!!

 
ingrid o janne hade 32 -årig bröllopsdag och jag o kristin sjöng en sång för dem!


fina Wenting!





 
kören framträder under ledning av vår duktiga Maja!!


nadia (som ska flytta hem), lars och ann-louise (som stannar ett tag till) och Svennis (som också ska flytta hem).

 
anita och stephan                               eva, putte, erica och toni. 


afternoon tea på M on the Bund med Ingrid och Janne. 


middag hos Mercedes och Mikael.




längst fram fr. v - Mercedes och Lillian, bakom dem sitter Horry, Jane, Mikael och Håkan. 

 


Kommentarer

Postat av: Sharon

Publicerad 2011-06-20 16:57:42



Hi



My name is Sharon and I am Chinese girl living in Sweden. You have a very interesting blog and I would like to keep in touch with you but didnt find your contact information on the blog. Would you please contact me by email?



Best regards

Sharon

Postat av: Katarina

Publicerad 2011-06-20 20:27:10

Hi Sharon! I'm glad that you like my blog. How come you are in Sweden? Are you from Shanghai?

My e-mail is: [email protected]

You can contact med if there is anything you wonder about.



Katarina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela