holmekagan

torsdagstanke

Publicerad 2011-07-07 13:09:24 i Sommaren 2011,

idag är det mulet väder ute men ändå ganska varmt, 23 grader i skuggan. Nästan lite klibbigt och som att åskan hänger i luften. Jag hör människor som klagar på värmen, de är svettiga och längtar efter svalka. Ett dopp i havet ligger nära till hands. Så kom jag att tänka på barnen i Shanghai, de små underbara liven som just nu befinner sig på barnhemmet. Där är det nu 38 grader i skuggan och en luftfuktighet som är nästan 100 procent. Från morgon till kväll vistas de i rum som saknar luftkonditionering, väggar som rinner av fukt och svett, ingen möjlighet till minsta lilla avkylning. Det är lika varmt inne som ute och den tunga och tryckande värmen måste vara rent olidlig för dem. Idag skänker jag en tanke till dem och hoppas att de iallafall får tillräckligt att dricka. Jag vet att deras ayisar gör så gott de kan med de små medel som de har.


jag och Ingrid med 2 av de härliga ungarna på barnhemmet. Maj 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela