holmekagan

på fiskmarknaden

Publicerad 2011-01-23 10:03:43 i Holmekagan goes Shanghai,

vid Tongchuan road/Lanxi road ligger en gigantisk fiskmarknad. Där säljs i princip allt levande du kan hitta i havet och lite till.
Igår gjorde jag och Håkan en liten utflykt dit och det var mycket trevligt. Vi funderar på att köpa hummer till det kinesiska nyåret och ville kolla vad som fanns. Vi hittade flera olika sorters humrar men ingen som ser exakt ut som den vi är vana vid att äta, men de kan säkert vara jättegoda ändå.




   


     


   
                                                        

     
allt såg inte gott ut...                               liten krabba på rymmen


vi träffade även denna lilla krab(b)at, 3 månader gammal. Såååå sööööt!!

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2011-01-24 09:59:10

Hej Katarina,



Vet du om de ordnar matlagningskurser på fiskmarknaden? Vore kul att lära sig mer om hur man tillagar de kinesiska råvarorna...

Anna-Lena

Postat av: Katarina

Publicerad 2011-01-24 11:53:40

Har faktiskt ingen aning men där finns ju restauranger.. Vi får kolla upp det gemensamt sen :-))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela