holmekagan

sovande kineser

Publicerad 2010-09-05 14:54:40 i Holmekagan goes Shanghai,

det brukar inte dröja länge från det att man sätter foten ute på stan tills man ser en kines som ligger/sitter och sover någonstans. Alla ställen och ställningar verkar tillåtna. Jag har kommit på att kineser är ett sovälskande folk som tar till vara varje tillfälle för att få en liten blund. Först kan det ju tyckas som att de är väldigt lata men faktum är att väldigt många kineser arbetar i princip dag och natt, många har flera olika jobb och då är det ju inte så konstigt att man blir trött och måste passa på att sova emellan skiften. Jag kan ändå inte låta bli att förundras över deras förmåga att överhuvudtaget kunna somna på vissa ställen. Jag har t.ex sett människor sova vid hårt trafikerade vägar och liknande. Men tröttheten tar väl ut sin rätt antar jag.
Idag fångade jag två av dessa sovande kineser på bild. I den 35 gradiga värmen låg de och sussade sött som små barn.


skuggläge


snackar han i telefon eller?


nej då, han tar sig bara en "lur"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela