holmekagan

shanghai library

Publicerad 2010-10-28 05:49:55 i Shanghai information,

I söndags besökte jag och Håkan Shanghai library. Ett jättestort bibliotek som ligger på promenadavstånd från oss, Huaihai road. Biblioteket har ett brett utbud av främst kinesiska böcker såklart, men även en hel del västerländska. Här finns även tidningar från utlandet att läsa.


Shanghai Library is the largest public library in China and also one of the ten largest libraries in the world in terms of its rich collection and extensive floor space. People from China and abroad are welcome to enjoy the wide range of services at Shanghai Library.
In 1847, shortly after Shanghai opened its door to the world as a port city, the Library of the Xu Jiahui Jesuit mission was founded. With a collection of 200,000 volumes in both Chinese and Western languages.



  
Håkan framför ingången                   Hittade den här feta boken inom mitt gebit. Kvällsläsning i höst kanske??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela