holmekagan

lördag

Publicerad 2010-10-17 06:07:03 i Holmekagan goes Shanghai,

igår, lördag, tog supersnälla Gunnel och Claes med mig på lunch på La Saleya. En liten fransk kvarterskrog på Changle Lu 570. La Saleya påminner starkt om Cyrano i Göteborg och jag känner att detta kommer att bli en favorit hos mig. Mycket vällagad god mat till hyffsat pris. Sen så går ju deras uteservering inte av för hackor heller. Jag menar, miljön gör ju sitt till också. Som att sitta i någons trädgård under prunkande träd. Mysigt är ordet! Dessutom så hittade jag mitt shanghainesiska drömhus alldeles intill restaurangen. Jag vill bo i French concession. Nu!


claes o gunnel!


huset på Changle Lu....Undra vem som bor där nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela