holmekagan

kinesisk tygask

Publicerad 2010-10-22 06:16:33 i Holmekagan goes Shanghai,

i tisdags var jag och några till och gjorde tygaskar hos duktiga Anneli som var vår "fröken". Anneli har lärt sig hur man gör askar av en kinesisk väninna och nu lär hon i sin tur ut till oss svenskor. Jag tänkte när vi skulle starta upp i tisdags morse, att hur i hela fridens namn ska jag kunna åstadkomma något?! Jag är i och för sig lite pysslig av mig men tålamodet lyser gärna med sin frånvaro. Men Anneli är en lysande pedagog och gick lugnt och metodiskt igenom de olika momenten och sim sala bim! så satt vi där till slut med var sin ask! Behöver jag säga att vi var mer än stolta över oss själva...

 
asken görs helt från grunden - man skär ut hård kartong till botten, sidor och lock som sedan limmas ihop. Sedan kläs asken med tyg på utsidan och papper på insidan. 
 

det är ett knep o knåpjobb men mycket roligt.


här är våra fina askar! Min står längst fram och brevid min står Lillemors. Längst bak står Lisas och i mellanraden fr v står Evas, Ericas, Sirjes och Maggies.

Kommentarer

Postat av: Lin

Publicerad 2010-10-22 11:23:22

Så fina!! Nu får du hålla kurs med oss!

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-10-22 11:28:39

haha, ja under har skett förr så man ska aldrig säga aldrig ;-)Måste nog göra några fler askar först bara..

Postat av: Stephanie

Publicerad 2010-10-24 15:41:05

snygga faktiskt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela