holmekagan

gourmetmiddag

Publicerad 2010-05-08 07:25:12 i Holmekagan goes Shanghai,

swedeladies ordnar många saker, t.ex något som kallas "gourmetmiddag". Det är ett gäng som samlas och lagar en god måltid tillsammans. Kruxet är bara att man inte kan vara hur många som helst så det har varit väntelista för att få komma med. Vi var många som ville vara med i denna gruppen och kom då på den briljanta idén att starta fler grupper. Svårare än så är det ju faktiskt inte! Så nu finns det hela 3 matlag som träffas och kulinerar.
Igår var det premiär för den gruppen jag är med i och det blev en mycket trevlig dag. Gunnel och Regina hade bestämt meny och handlat mat och så mötte jag och Ingrid upp framåt eftermiddagen. Sen skalades, hackades, vispades, kokades och stektes det tills herrarna började droppa in vid 19-tiden.


ju fler kockar desto bättre soppa!


lite bubbel på balkongen innan maten.

   

 

Menyn

Förrätt: Pilgrimsmussla på jordärtkockspuré med parmaskinkainlindad sparris, hyvlad parmesanost och rostade pinjenötter.

Huvudrätt: Fisksoppa med hembakt olivbröd.

Dessert: Chokladmousse med rommarinerade apelsinfiléer.

Kaffe och avec

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela