holmekagan

soon and very soon...

Publicerad 2010-03-25 05:42:46 i Holmekagan goes Shanghai,

snart bär det av till Malaysia!! Närmare bestämt imorgon. Det ska bli så skönt att få lämna alla avgaser och få uppleva något annat än höga hus och ständigt detta myller av människor. Ser framför mig ett öppet hav och ren, klar havsluft. Längtar otroligt mycket efter att få omslutas av salt vatten och guppa omkring i det stora blå.
Veckan som gått har varit intensiv med volontärarbete, kineslektioner, målning, sångövning och förberedelse för RESAN. Men nu så!

Det borde vara alla körmedlemmars rättighet att då och då få hjälp av en sångpedagog. Såå roligt och såå inspirerande att få testa sin röstkapacitet, samt få lite bra tips på hur man kan förbättra sin sångteknik. Nicholas, en grek-amerikan som bott hela 8 år i Shanghai är från början klassiskt skolad men undervisar nu i musik och spelar i ett jazzband på fritiden. Så nu måste jag gå till JZ Club någon lördag bara för att få se och lyssna på hans band. Nicholas var iallafall en mycket trevlig och lättsam person och fick igång oss alla i kören. Det blev mycket skratt och sångglädje! Härligt :-) Vi sjöng en Bellman-låt för honom, "Bort allt vad oro gör", och han tyckte den var fin och sa "den borde man kunna göra ett jazz-arr på"!!


Nicholas.


Nina, Elise, Anita, Malin och Kerstin.


Orvar, Esa och Ola.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-25 20:41:24

Du har fullt opp Kata! Ha det nu riktigt skööönt!

Kram Lin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela