holmekagan

mandarinsjuk

Publicerad 2010-03-04 09:55:17 i Holmekagan goes Shanghai,

jag är fortfarande sjuk så igår blev det varken målarkurs, lunch med Camilla eller körsång. Det är någon form av förkylning jag fått för nu har både ögon och näsa börjat rinna och jag nyser titt som tätt. Ibland letar sig en illmarig hosta fram genom halsen också. Febern har iallafall gett med sig så idag kunda jag släpa mig iväg till min första mandarin-lektion. Det gick...sådär. Att lära sig kinesika är inte lätt så vi får se hur det kommer att gå framöver. Jag och Håkan ska läsa ihop 2 timmar 2 gånger/vecka och lektionerna är förlagda tiiidiigt på morgonen, 07.30 - 09.30. Inte det ultimata för en morgontrött person som jag men jag har offrat mig för min mans skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela