holmekagan

lördag den 13 mars

Publicerad 2010-03-13 11:21:04 i Holmekagan goes Shanghai,

idag har vi varit iväg till en park som ligger en bit utanför Shanghai men som ändå tillhör Shanghais stad. Parken heter Sheshen park och ligger på en 60 meters hög kulle/berg och är väl det närmaste en skogsupplevelse man kan komma här. För det är så att man efter att ha bott i den här stan ett tag längtar väldigt mycket efter alla former av lite vild NATUR. Man vill bort från alla bilar, avgaser och betong. Man nöjer sig inte med de anlagda parkerna som visserligen är mycket fina och välbehövliga men där är ju alltid så många människor och storstaden gör sig ständigt påmind. Idag kunde vi faktiskt gå runt i bambuskogen helt själva, det var tyst och fridfullt förutom lite fågelkvitter då och då eller vinden som svepte mellan bambulöven. Underbart!!


Vårblommor!! 


     
I bambuskogen!              Bönestund          Håkan vid magnolian



Ljuvliga magnolia!


Det har kommit ett paket på posten från Sverige! Oh, så roligt!! I paketet låg bland annat den här fina Sverigekassen som Maj sytt. Tack Maj, denna ska jag ha när jag går på stan och shoppar :-)

Kommentarer

Postat av: britta

Publicerad 2010-03-14 09:56:55

Vad underbart att se vackra blommor och annat än snö. Vi kanske kan ha krokus och snödroppar i midsommarkransen i år. Vem vet? Ännu lyser de med sin frånvaro. Jag som hade tänkt att börja återställa trädgården nu på påsk men tjälen lär väl inte ha gått ur marken till dess, så igår beställde jag en påskresa till London i stället. Solen skiner så det får bli en rask promenad. Kram Britta

(Det är väldigt roligt att följa ditt liv på bloggen, du skriver väldit trevligt och bra, så fortsätt med det!)

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-03-14 11:00:14

Det låter härligt med en resa till London. London är aldrig fel, "den som är trött på London är trött på livet"!! Hoppas du fick en god promenad. Kram k.

Postat av: Rebecka

Publicerad 2010-03-18 22:20:45

vad kul att den kommit fram! mamma undrade så och jag vet inte hur ofta hon kollar bloggen. jag gör det ganska ofta o det är så kul även fast jag inte kommenterar så ofta tycker jag ju det!

ska bli så spännande med resa och jag hoppas ju på att få hinna se dig o håkan lite innan ni far, annars får vi ta igen det i sommar. underbara magnoliaträd!

hoppas ni mår bra, kramar från rebecka

Postat av: Maj

Publicerad 2010-04-08 21:58:42

Tänkte just på hur det gått med kassen, så nu kan man förstå att jag inte varit inne och tittat på bloggen på ett tag, men det har i alla fall Rebecka och det är bra, för nu närmar sig ju tiden då hon själv ska få komma och se hur Ni har det därborta. Hur som helst är det mer och mer som Du hittar på och får uppleva Katarina, så här kan man bli sittande hela natten för att ta igen allt jag inte läst - håller med Britta om att Du skriver väldigt trevligt och underhållande. Har det börjat så här kan det ju faktiskt bli en hel bok - Har Du tänkt på det ? Hälsar Maj den 8 april.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela