holmekagan

lite kul saker!

Publicerad 2010-03-17 11:04:04 i Holmekagan goes Shanghai,

man får ibland se en del roliga och märkliga saker i denna stad. Kolla in nedanstående så får du dig ett gott skratt :-)


detta kort tog jag idag på ett varuhus där de brukar ha visningar av olika saker. Idag var det visning av nya massagefåtöljer med någon form av medföljande glasögon. Kanske ser man en film samtidigt som man får massage?! Kineserna är inte rädda av sig och prövar gärna på alla nymodigheter!


Ibland ser man väldigt roliga översättningar på engelska, såkallad chinglish. Denna hittade vi i en mataffär i helgen och jag tycker den är en av de bättre! Få en - köp en gratis, haha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela