holmekagan

det sköra livet

Publicerad 2010-03-21 12:17:37 i Holmekagan goes Shanghai,

det har skett ett mord alldeles nära vårt hus. En 23-årig kille blev natten mellan torsdag och fredag brutalt knivmördad av en okänd person. Den unge killen jobbade nattskift på vår närmsta McDonald-restaurang och gick fram till en av de sovande gästerna och bad honom resa sig upp och gå. Då blev denne gäst så arg att han drog kniv och högg ner killen. Skadorna var så omfattande att killen dog nästan omedelbart. Mördaren lämnade strax platsen och är ännu på fri fot. Nu sörjer hela kvarteret. Den mördade killen kom från en fattig familj och jobbade extra på McDonalds förutom att han hade ett heltidsjobb på dagtid. Idag när vi passerade förbi restaurangen som nu håller stängt, såg vi modern sitta i fönstret och gråta, omgiven av släktingar och utanför hade en massa människor samlats för att visa sitt medlidande. Ett stort porträtt på killen hade också satts upp i ena fönstret. Samtidigt har vi idag fått dåliga nyheter från Sverige. En ung kille från Tjörn tog igår sitt liv. Mina tankar går idag till dessa båda unga killars nära och kära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela