holmekagan

87 av 100

Publicerad 2010-06-03 07:00:30 i Holmekagan goes Shanghai,

så många rätt fick jag idag på mitt första kinesiskaprov. Inte så dåligt för en icke-plugghäst som jag! Jag trodde först inte att det var sant när jag fick se resultatet för jag var väldigt osäker på flera frågor. Jag som tidigare haft relativt lätt för språk får verkligen kämpa med det kinesiska språket och tycker inte det är speciellt roligt. Därför har jag inte heller lagt ner så stor möda på varken hemläxor eller att pröva nya ord i mitt dagliga liv. Håkan lägger ner mycket mer tid och tycker det är så roligt. Men idag måste jag erkänna att jag blev mycket glad (Wo hen gaoxing) och imponerad av mig själv. Litegrann har alltså fastnat i min hjärna!
Läraren skrev så här i provet: You studied very hard, and you have mastered the basic conversations and expressions of Beginner One.

Kommentarer

Postat av: Lin

Publicerad 2010-06-04 21:39:33

Kanonbra Kata!

Det hade jag då aldrig klarat! Då är t.o.m. tjörbu lättare, för åtminstone en del ord påminner om min barndoms språk.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela