holmekagan

*gudsonen 11 år*

Publicerad 2010-07-27 15:13:05 i Sommaren 2010,

vår gudson Johan har fyllt 11 år och det har givetvis firats med stort kalas. Jag minns när Johans föräldrar frågade mig och Håkan om vi ville vara faddrar när Johan skulle döpas. Vilken ära tänkte jag! Vi kände oss verkligen hedrade och tackade givetvis ja. Där vi bor är det vanligast att något syskon eller annan släkting agerar fadder och vi var ju "bara" kompisar, så därför kändes det extra ärofyllt på något vis. Att vara fadder, eller gudmor och gudfar som det också kallas, innebär bl.a att man ska uppmärksamma just minnet av dopdagen varje år, samt att man ska vara en god förebild och kanske rycka in som "extraförälder" om det skulle behövas. Det är iallafall jättekul att vara gudmorsa till Johan och följa honom genom livet.


Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2010-08-28 20:48:22

Jag är glad som har er som gudföräldrar.

Ni är toppen på alla sätt!!

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-08-29 15:27:31

Det var snällt sagt Johan. Du är också toppen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela