holmekagan

tisdag förmiddag

Publicerad 2010-01-19 03:53:45 i Holmekagan goes Shanghai,

jag SKA verkligen försöka skriva oftare i min blogg. Jag har ju faktiskt jättemycket som jag kan skriva om men jag får liksom inte ner det på pränt. Hela tiden snurrar en massa tankar och formuleringar i min skalle och jag tänker att Det ska jag skriva om och Det och Det. Men icke sa Nicke... Läste ett så bra inlägg i en annan blogg och det stämmer så bra in på mig så jag har kopierat några rader som jag vill delge Er;

Ordlös.

Det är inte på grund av att ingenting händer som jag inte skriver. Det är inte på grund av att allt som händer inte är värt att skriva om. Det är inte på grund av att jag inte har någonting att säga som mina blogginlägg uteblir. Nej. Min inspiration har bara varit lite frånvarande den sista tiden. Varför vet jag inte. Lusten, glädjen om ni så vill, att forma ord, sätta dem på pränt och andas ut dem har varit frånvarande. Det har inte kliat lika mycket i fingrarna. Det har inte brunnit en eld i mig som endast kan släckas med hjälp av skrivandet. Det har inte vibrerat, dunkat smärtsamt och länge. Men det har heller inte varit tomt. Nej. Lite mulet, kanske. Men inte tomt.

Längtar till något slags frid. Till något slags lugn. En harmoni. Där jag kan finnas, stilla, vilande. Bara finnas, inte vara, prestera, agera. Ibland får jag ångest. Ångest är ett starkt ord. Tungt. Men ibland måste man använda det. Även om det kan låta överdramatiskt, spektakulärt o alldeles för långt ifrån verkligheten. Ångest finns. I olika formationer, tillfällen, upplevelser. Kanske är den olika för alla. Olika kraftfull, olika uppfyllande. Kanske är den lika för alla. 
(www.jelmbark.blogg.se)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela