holmekagan

en eftermiddag i parken

Publicerad 2010-01-13 10:46:55 i Holmekagan goes Shanghai,

Alldeles nära där vi bor finns en park, en grön oas i cityöken. Den heter Xujiahui park och vill man få sig en stunds ro i allt brus så är det dit man ska bege sig.  I parken samlas alla, gammal som ung, och man gör det man finner behagligast - promenerar runt, sätter sig och läser en bok, gör lite gymnastik, tar en fika eller bara tittar på vad alla andra har för sig. I en så stor stad som Shanghai är det verkligen ett måste med parker. Det är nog ett grundläggande behov hos oss människor att då och då få uppleva lite grönska och se vatten röra på sig. 
Här kommer några kort som jag tog.


hej o hå, med munskydd på, ska det nog gå!

 
Jag ser någon skymta bakom ett av träden och smyger mig närmre,,,



det står en kvinna lutad mot trädet och hon gör en återkommande rörelse - hon slår med armarna mot sina ben. Kanske någon slags uppvärmining inför gymnastiken?


"när man vill vara sig själv för en stund"


     


denne mannen var vig vill jag säga,,,där ligger man i lä,,,



bambun sträcker sig mot skyn.

   
killarna lirar basket. 



också alla dessa söta ungar,,, jag bara älskar dem!!

 
att åka rutschkana är kul!






En mormor visar stolt upp sitt barnbarn.


En mamma som lär sonen att cykla.


Dagens brudpar


"Love is in the air"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela