holmekagan

taikang road

Publicerad 2010-02-06 06:49:30 i Holmekagan goes Shanghai,

eller, Taikang lu som kineserna säger, är ett jättemysigt litet kvarter som jag precis upptäckt. Smala gränder med mysiga små restauranger, affärer och gallerier och här kan man gå runt LÄNGE. Inte så exploaterat som Xintiandi utan här bor och lever faktiskt människor mitt bland kommersen. Jag längtar till våren - då ska jag sitta utomhus på något litet cafe där och läppja på ett glas vin!!

 




jag och Erica åt lunch på en mysig liten restaurang som heter Vin et chocolat. Någon choklad blev det inte men väl varsin god pastarätt och ett glas vin - på en torsdag. Det är sånt man kan unna sig i denna staden.


SÅ mysigt!

 

Kommentarer

Postat av: Steph

Publicerad 2010-02-08 10:37:30

wey, det ser jättemysigt ut! jag vill hälsa på igen!

Men HALLÅ lägg upp bilder från lägenheten......(pappa har skvallrat!)

kramar

Postat av: mamma

Publicerad 2010-02-08 11:15:25

vad sägs om att fira påsken i Shanghai? And by the way, pappa är en skvallerbytta ;-)Men bilder kommer, I promise

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela