holmekagan

middag

Publicerad 2010-02-19 11:07:33 i Holmekagan goes Shanghai,

igår kväll var vi bjudna på middag med Evas föräldrar + morföräldrar. Restaurangen hette Noble Seafood och ska visst vara en av de finaste kinesrestaurangerna i stan. Jag vågar inte ens tänka på vad notan slutade på men det var längesen jag åt så mycket mat!! Oj, oj, oj - rätt efter rätt bars in på bordet, olika skaldjurs, fisk och kötträtter, grönsaker och dumplings, och jag tänkte : tar det aldrig slut?! Och ordentlig svensk som jag är så vill man ju vara artig och smaka på allt också. Vi satt i ett privat rum, hade vår egen toalett och kypare som bara serverade oss. Superlyxigt!
Men det bästa av allt var att vi äntligen fick träffas allihop. Hela familjen verkar vara mycket snälla och Evas pappa George är en människa med mycket humor. Synd bara att mormor och mormor inte pratar någon engelska och jag ingen kinesiska. Jag kände att det var så mycket jag skulle velat fråga dom om. De har bägge växt upp i Shanghai och har följt hela utvecklingen, både vad gäller historia och politik.

Här följer några bilder.

                             

                                             Jag, Håkan, George, morfar, mormor, Guo.

 

                              

                                             Gustav, Eva och John hugger in på desserten!

 

                     


Kommentarer

Postat av: stephanie

Publicerad 2010-02-19 16:59:20

WOW! ... och vem stod för notan?

Postat av: mami

Publicerad 2010-02-20 04:19:14

inte vi iaf ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela