holmekagan

hank is back!!

Publicerad 2010-02-17 13:53:21 i Holmekagan goes Shanghai,

nu är Håkan tillbaks efter sin Europa-turne. Gott att ha honom här igen!

Eftersom både John och Gustav sover ganska så länge på mornarna så hann jag och Håkan med att gå till Carrefour och storhandla innan vi drog ut på stan med killarna. Vi tog tunnelbanan över till Pudong och gick och strosade en stund nere vid floden. Solen sken och det var riktigt mysigt. Sen åt vi en sen lunch på Paulaner innan John och Gustav skulle åka upp i nya tornet, Shanghai World Finacial Tower. Jag och Håkan gick till tornet brevid, Jin Mao Tower och tog en drink och beundrade utsikten. Shanghai är verkligen en superhäftig stad när man ser den lite från ovan. Alla höga byggnader och floden som kröker sig likt en slingrande orm mellan landsremsorna.
Sen ville Gustav gå till copymarket och shoppa och eftersom Håkan är prutmästare så blev det några kap, hehe.


Gustav och Håkan


John och Gustav solar nosen.


Skål!


Skål igen!



Shanghai i skymning.


Framför tv-tornet, Oriental Pearl Tower.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela