holmekagan

berörd

Publicerad 2010-02-22 07:44:44 i Holmekagan goes Shanghai,

idag har jag varit och hjälpt till på ett hem där det bor små människor. Ni förstår nog vad jag menar men av olika skäl kan jag inte skriva det rakt ut. Det är lite på nåder man får komma dit och man får inte lägga sig i för mycket angående deras såkallade omhändertagande. Men jag kan säga att det var en omtumlande upplevelse och dessa små människor har det nog ändå bättre än många andra i liknande situation i andra delar av landet. Detta är Shanghai och det finns en del välgörenhetsorganisationer som skänker pengar så att de mest grundläggande behoven blir tillgodosedda. Tak över huvudet, mat och kläder. Men endast 4 personal (i bästa fall) på 25 stycken är inte mycket. Då förstår ni att det är svårt att hinna med alla. Jag har sett saker idag som man som svensk helst vill blunda för men jag måste våga se, måste våga hjälpa och finnas till för dessa människor. Kan jag vara med och göra någon liten skillnad så är det gott nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela