holmekagan

hej tomtegubbar...

Publicerad 2010-12-19 11:54:21 i Holmekagan goes Shanghai,

Snart ses vi mina kära vänner hemma i Svedala! Ska bli så gott att få komma hem och träffa er alla igen. Det blir en kort visit denna gång men bättre än ingenting alls :-) Nu håller jag på att packa resväskan och jag hoppas innerligt att jag får med mig allt jag vill och klarar gränsen för övervikt (23 kg på Finnair). Ska packa lite i handbagaget också för säkerhets skull.
Nu är klockan snart 7 på kvällen här i Shanghai. Mörkret har för länge sedan sänkt sig över stan och neonljusen blinkar och lyser för fullt. Den snö som föll i veckan har töat bort och idag steg tempen till behagliga 15 grader igen. Blir nog lite av en chock att komma till vinterlandet hemma...
Håkan och John har varit och klippt sig idag, julfina i håret för 5 resp 10 kr per person! Jag hade tänkt gå iväg och fixa naglarna men har helt enkelt inte hunnit. Blir till att fila och lacka själv vad det lider. Man blir annars väldigt bortskämd här med all billig manikyr (runt 50 kr).
Nä, nu ska jag fortsätta packa och sen blir det te och smörgås och lite mys i soffan innan läggdags. 07.30 imorgon bitti kommer Billy och hämtar mig och John för att köra oss till flygplatsen.
...slå i glasen och låt oss lustiga vara!!!


Taikang Lu den 16 december

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela