holmekagan

en "körig" vecka

Publicerad 2010-04-29 05:20:52 i Holmekagan goes Shanghai,

jojomensan, veckan har varit både körig i form av körsång och körig i form av stress. Men allt fixar sig till slut. I lördags var det första uppsjungningen för säsongen med kören i den fina kyrkan på Hengshan road. Vi har tragglat och kämpat med sångerna och speciellt med Så skimrande var aldrig havet. Man tror att man kan den men icke sa Nicke. Men av någon märklig anledning så satte vi den perfekt när den väl skulle framföras. Så glada vi blev! Det blev en fin stund i kyrkan och prästen Lennar Hamark är en härlig och ödmjuk människa. Han brukar säga : Det kan aldrig bli fel, det kan bara bli annorlunda.  Skön inställning till livet tycker jag.
Sen så har vi varit på föreläsning om den dåliga luften i Shanghai. Mindre kul kanske men ändå intressant. Det otäckaste är att all skit man får i sig samlas i blodomloppet och leder till försämrad blodcirkulation och hjärtproblem. Plus att man får taskiga lungor. Det finns luftreningsapparater som man kan köpa men ska de ge mesta möjliga effekt så bör man ha en i varje rum och de bör vara på dygnet runt. Men de för oväsen såklart och det är inte alla som orkar med att höra på ytterligare ett surr, förutom surr från AC:n, m.m.
Jag har även besökt Sigtuna i veckan. Ja, tro´t om ni vill men så är det. Någon kinessnubbe har byggt upp ett helt bostadsområde som ser ut som Sigtuna. Det kändes nästan som man var i Sverige. Låga hus, kyrkor och kullerstensgator. Lite ödsligt var där dock, inte mycket folk. Mest brudpar som blev fotograferade vid den konstgjorda sjön Mälaren.
Annars så har veckan bestått av att flytta! Lite bökigt men nu är vi på plats och har sovit en natt i nya lägenheten. Jag sov gott men lägenheten känns lite kallare än den förra. Håkan börjar redan oroa sig för hur det ska bli till vintern men vi får ta en sak i taget. Nu gäller det att få ordning och "bo in sig". Det kommer att bli bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela