holmekagan

dumplings!

Publicerad 2010-04-06 09:30:23 i Holmekagan goes Shanghai,

idag har jag ätit världens godaste lunch på en dumplingsrestaurnag. Linda har tidigare pratat om detta stället och idag blev det äntligen av att vi åt där. Dumplings är ju en form av kinesisk nationalrätt men det har inte blivit av att jag ätit så värst många. Kanske för att jag inte hittat de godaste. Men idag så - mums säger jag bara. Dessa små degknyten i olika form och storlek och med olika sorters fyllning är bara så goda. Jag höll på att äta ihjäl mig och så toppades allt med en fräsch mangoefterrätt. I like :-)


de kanske inte SER så goda ut men det är de, jag lovar!


linda hugger in på sin första.


mangokulor på glasstäcke med ringlande mangosås över. Mmmmm....

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-06 15:10:46

Roligt att du gillade lunchen så mycket! Den är faktiskt en av mina favvisar också!!

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-04-08 11:16:11

ja Linda. Det var verkligen gott. Blir nog en favorit hos mig oxå!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela