holmekagan

nya kokkor o taxi

Publicerad 2009-09-06 15:17:59 i Holmekagan goes Shanghai,

idag när jag var ute på stan så kunde jag inte låta bli att gå in i skoaffären som faktiskt har skor i min storlek, 38. Annars så brukar damstorlekarna sluta på 37,,, Men hur som helst, idag var det rea på massa skor och jag hittade ett par fräcka pjux som jag bara var TVUNGEN att köpa. Är det inte alltid så?!
Annars så har dagen b.la bestått av 2 livsfarliga taxiresor där jag trodde att "Nu är min sista stund kommen". Varje gång man hoppar in i en taxibil här i Shanghai så säger en röst "For your own safety, please fasten your seatbelt" Javisst, det är ju jättebra. OM det hade funnits något bälte ja... Så där sitter man och försöker krampaktigt hålla fast sig i någon del av bilen precis som om det skulle räcka vid en krock. Allt medans chauffören rusar fram som en galning i trafiken och åker slalom mellan filerna,,,


kolla in bling-blinget! Det är mycket sånt på saker här men jag börjar vänja mej, lite fräckt är det ju faktiskt ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela