holmekagan

det är nåt speciellt med havet ändå,,,

Publicerad 2009-09-18 11:04:12 i Holmekagan goes Shanghai,

Så var man här igen då, på gamla kära Klädesholmen. Ön ligger stabilt kvar här ute i västerhavet, väl förankrad i sin lilla bro! Jag älskar verkligen denna ö med dess underbara natur men jag kan ibland bli vansinnig på att man aldrig kan få vara anonym eller ensam här. Alla känner alla och alla vill veta allting. Det ligger väl en omsorg i sånt också men ibland är det jobbigt.
Men det är när jag åker över Tjörnbroarna som jag först känner det, en hisnande känsla när jag ser havet och alla öar. Det är så vackert och jag blir lika glad varje gång.
Flygresan från Shanghai gick finfint, inga förseningar eller andra missöden. Papppa kom och hämtade mig på Landvetter och när vi kom hem hade Stephanie satt på kaffet och bakat en jättesmarrig chokladkaka.
Och nu är det mamma-dotter-tid som gäller. "Inte utan min dotter" ;-)


Nere vid "Helmers", vårt badställe.


Salta friska hav!


Vy över Bäckeröfjorden och Äggeskärs fyr.


Stephanie, mammas <3


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-09-18 23:10:27

Så härligt att du fick komma hem i dessa underbara höstdagar!

Ha det riktigt skönt nu!

Kram

Lin

Postat av: Katarina

Publicerad 2009-09-19 10:50:51

Tack Lin, det ska jag! See you:)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-09-20 01:00:45

Åh, vad härligt det ser ut! Jag förstår att du längtar efter detta när du är i Shanghai! Här är det faktiskt riktigt härligt! Igår var det 28 grader och sol, klarblå himmel! Idag verkar det bli lika fint! Brunch står på schemat denna söndag!

Ha det så bra! Kram

Postat av: Margareta Larsson

Publicerad 2009-09-21 07:37:12

Det måste vara skönt att komma hem, Svensk höst, hummer osv är ju underbart. Ta hand om dig och dottern, jag vet hur jobbigt det är när de är på andra sidan jordklotet och inte mår bra. Nu den 29 kommer Niklas och Yanyan hem till Sverige, skall bli skönt att få krama om dem igen även om det nu inte var så länge sedan vi sågs.

Kram Maggan i Myggenäs

Postat av: John

Publicerad 2009-09-22 04:49:06

göttans! när jag ser bilderna vill jag också till holmen! :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela