holmekagan

bilder från Vietnam del 1

Publicerad 2011-10-11 06:17:56 i Holmekagan goes Shanghai,

här kommer en liten blandad kompott av bilder från Vietnam! 



phu Quoc dog - en speciell hundras som härstammar just från Phu Quoc. Så söta!


eden resort där vi bodde.


vårt fina hotellrum som var 2 rum. Gott om plats!


poolen.


havet! Där det ständigt var så höga vågor att jag inte vågade mig i... Men det vackert att se på. Och höra ljudet av!






på vår balkong.


vi återvände ett par gånger till BBQ-stället Mai för maten var så himla god där. Här syns ägarens barn.


man skulle egentligen grilla själv men vi fick experthjälp. Håkan är nöjd och dricker Saigonbeer!


annat gott vi åt under veckan. Grillade räkor. Mums!


kanderad mango med cocosnötglass...


kilovis med färsk frukt.


något vi prövade som kanske ser gott men inte var det var den inhemska ansjovisen som var något av öns specialité. Man skulle först doppa ett tunt risbröd i cocosmjölk, sen la man på lite mynta och gurka och ansjovis och strödde över cocosflingor. Sen rullades allt ihop till en korv som man sen skulle doppa i chilisås. Det kanske hade varit gott om inte ansjovisen varit !! Nu smakade det bara rå, knastrande fisk i munnen. Inget för oss..


massage


och manikyr på stranden. Billig lyx här.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela