holmekagan

bilder från Tibet del 1

Publicerad 2011-05-05 17:18:35 i Holmekagan goes Shanghai,


första promenaden i Lhasa. Här mådde jag prima!


Lhasa


colours of Tibet.


typisk entré


Barkhor street


tingel tangel


bönesnurror


på marknaden


lång fläta


guiden Kelsam och jag vid Potala palace.


potala palace började byggas redan på 800-talet och färdigställdes på 1800-talet. Snacka om perspektiv på byggtid...Hällebäck - släng dig i väggen ;-)


vy från Potala över Lhasa.




vy från Potala.


bönesnurror vid Potala


jakkött


fräsch toa?? Men nöden har ingen lag som ni vet...


vi bevittnade en munkdebatt vid Sera monastery, Lhasa. Buddismen debatteras, den som står upp ställer frågor till de sittande. Sen byts man om. Vilket kackel det var!!


stilla eftertanke efter en het debatt?

Kommentarer

Postat av: Magdalena

Publicerad 2011-05-06 12:09:53

Hej!Vilka fina bilder och tack för hälsningen.

Ha det så gott och hälsa Håkan.

Kram Magdalena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela