holmekagan

herman

Publicerad 2010-11-10 16:01:19 i Holmekagan goes Shanghai,

onsdagen den 3 november höll Herman Lindqvist ett föredrag om Bernadotterna. Det var mycket intressant att lyssna på Herman som med humor och inlevelse delade med sig av sin kungahistoria. 
Herman är här i Shanghai och hälsar på sin fru Birgitta, som är här på ett författarstipendiat under en tid. Birgitta höll också ett föredrag här för några veckor sen som handlade om hennes tid som diplomathustru i Beijing under kulturrevolutionen. Också mycket intressant att få ta del av. Det var innan hon gifte sig med Herman alltså...
Men här kommer i allafall ett foto på mig och Herman. Håll till godo ;-))

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela