holmekagan

regnet det bara öser ner

Publicerad 2010-03-08 08:59:27 i Holmekagan goes Shanghai,

nu har det regnat i snart en vecka i sträck och tempen börjar närma sig minusgrader. Kallt, vått och så tråkigt så man inte riktigt vet vad man ska sig till. Jag vill ha vår nu!! Vår chaufför Billy är lite av en väderman och han säger att det ska vända på onsdag/torsdag och bli varmare. Han brukar ha rätt så jag litar på att det blir som han sagt. Trafiken är vansinnig i vanliga fall här i Shanghai men när det regnar blir det ännu värre. Shanghaineserna verkar avsky att bli våta och regnar det ska ALLA åka taxi. Vanliga trafikstockningar och stopp vid t.ex ett rödljus brukar mer än fördubblas och man kan bli sittande LÄNGE i bilkö. I morse när Billy skulle köra mig till "hemmet" så tog det nästan en timma. Det brukar annars ta ca 30 minuter. 


idag är det internationella quinnodagen. Det har firats med en mumsig mascarponetårta med hallon från Mark's & Spencer!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela