holmekagan

någon form av milstolpe

Publicerad 2010-04-23 09:33:55 i Holmekagan goes Shanghai,

idag kan jag konstatera att förutom att det är världsbokdagen så är det exakt 1 år sedan som jag och Håkan officiellt flyttade till Kina. Även om vi bara var här i ca 5 veckor förra våren så var det ändå då som vi tog det första steget till vårt nya hemland. Sen åkte vi tillbaks till Sverige och jag stannade kvar hela sommaren fast Håkan fick ju såklart åka tillbaks och jobba. Annars så brukar jag räkna från augusti förra året, att det var då jag flyttade hit på riktigt. Hösten var lite hackig med en oplanerad hemresa men sånt är livet. Allt blir inte som man tänkt sig. När jag tänker tillbaks så har detta året gått så fort, så fort även om vissa dagar här har varit både ensamma och långa. Men jag har redan fått uppleva så mycket och träffat så många intressanta människor så egentligen är det nog. Fast på något vis blir man aldrig mätt på nya händelser och nya möten. Tanken på att jag ska vara här i ytterligare 2 år känns för närvarande mycket bra även om jag grips av en otrolig hemlängtan emellanåt. Jag lever ett gott liv här även om jag ibland retar ihjäl mig på vissa saker som har med landets lagar att göra och kinesernas mentalitet. Men det kan man göra hemma i Sverige också, så det är inte annorlunda på det viset.


nyklippta o glada

Idag har jag och John haft en mamma-son-dag! Vi åt först en god hemma-brunch och sen gick vi och klippte oss. För ca 60 kr får man hårtvätt, hårmassage, öronrengöring, nack och ryggmassage, hårklippning och föning.

Kommentarer

Postat av: Hans

Publicerad 2010-04-24 21:18:04

Hej på er snyggingar. Tänk vad tiden går fort , nu är ni snart hemma igen!!!!!

Vi längtar.



Mattssons

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-04-25 05:45:53

Och vi längtar efter er!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela