holmekagan

roliga saker

Publicerad 2009-10-29 13:51:16 i Holmekagan goes Shanghai,

Igår kväll startade mitt körliv här i Shanghai. Jag har gått med i en svensk kör och när jag först fick veta att det överhuvudtaget fanns en sådan kör så blev jag jätteglad. Och ännu gladare är jag nu när jag äntligen fått börja. Vilken glädje det är att sjunga tillsammans, det är inte klokt. Jag har verkligen saknat körsången. Nu är det julsånger som står på repertoaren och det är inplanerat att vi ska "uppträda" några gånger i december, bla på Svenska Handelskammaren. Ska bli riktigt skojigt faktiskt.

Idag har jag varit och lunchat med två mycket trevliga damer. Vi var på en tysk restaurang i Xintiandi som heter Paulaner och jag tog en gulashgryta, mycket mumsigt.
Sen körde Billy mig till Carrefour för jag behövde storhandla. Förråden här hemma måste ju fyllas på ibland och på lördag kommer Håkan. Då får vi äntligen träffas efter alldeles för lång tid isär!!!!


noter, noter, noter,,,,,


anna och linda!

Kommentarer

Postat av: Damen Linda

Publicerad 2009-10-30 10:01:30

Jaha..så vi hamnade på din blogg i alla fall..haha..:-) vad gammalt det låter med dam...



Nu ska jag "genomlida" en helg ensam innan det är dags för mig att få åka hem till kylan en sväng...



Synd att jag inte får höra dig sjunga julsånger, men ni kanske sjunger nåt sen till våren...:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela