holmekagan

mysiga majorna!

Publicerad 2009-10-18 15:57:18 i Holmekagan goes Shanghai,

Denna vecka har bestått av att installera dottern i Götet, Majorna närmare bestämt. Det har varit riktigt slitsamt att flytta men nu är det gjort. Majorna verkar vara en jättemysig stadsdel och det känns lite som att en cirkel inom familjen är sluten. Min pappa växte nämligen upp i Majorna på Slottskogsgatan och det är bara ett stenkast från Stephanies lägenhet. Det är så lustigt att tänka på att där sprang han runt som barn och tonåring och nu bor min dotter där. Jag skulle också kunna tänka mig att bo i Majorna, när jag blir pensionär kanske? Åka spårvagn och ha nära till en massa kul aktiviteter.

Igår kväll var jag på ett mycket trevligt 45-årskalas för en god vän. Allt var på topp, maten, vinet, stämningen :-) Det är verkligen njutningsfullt med sådana aftnar!

Nu återstår en vecka i höstliga Sverige och ännu har jag inte fått smaka hummer,, men jag har ju inte åkt än så jag sätter mitt hopp till brorsan och hans tinor. Det svarta guldet lurar nånstans där nere på botten och bara väntar på att få ta ett hett bad på spisen!!


köksbordet har jag skruvat ihop alldeles själv - och fick gööör ont (som de säger i Götet) i knäna efteråt.


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-18 19:07:57

Vi var grymma!

Postat av: mammi

Publicerad 2009-10-18 19:45:27

ja, vi var hjältar!!

Postat av: Pia Jedborg

Publicerad 2009-11-17 09:05:02

Ser att dottern flyttat till mysiga majorna! Har själv bott där i många år, bodde på Strandridaregatan och Mariagatan i flera år. Där har man själv gått o dragit barnvagnar med sina barn! Har även bott på Bangatan tillsammans med mina föräldar så Majorna/Kungsladugård har för alltid en plats i mitt hjärta! : )) Där kommer säkert dottern att trivas jätte bra!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-18 10:13:48

Hej Pia! Ja, jag tror det blir bra för henne där och där ÄR verkligen jättemysigt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela