holmekagan

höst i Sverige

Publicerad 2009-10-08 12:16:05 i Holmekagan goes Shanghai,

Ja, då har man varit hemma i Sverige i 3 veckor och fått känna på hösten här. Vädermässigt började det helt fantastiskt, sol, lagom varmt och stilla fina dagar. Sen övergick det till regn och storm och idag är det något mellanting.
Det har blivit mycket tv-tittande på kvällarna, Idol, Kändisdjungeln, Dobidoo, Skavlan, Oskyldigt dömd, Debatt, Älskade hatade förort m.m. Jag brukar inte titta så värst mycket på tv annars men efter att bara ha sett kinesisk tv under några veckor så blir man faktiskt lite utsvulten. Så som sagt, mycket tv har det blivit och jag har även fått se värsta snackisen, Anna Anka!!! Det är ju tur att man får komma till Sverige och får veta de "riktigt" stora nyheterna. Vilken debatt hon satte igång den där Anka = bra gjort tycker jag.

Nästa vecka blir det flytt till stora staden Göteborg för dottern så då får vi att göra. Lådor ska packas, kärror ska fyllas och sen ska allt bäras 3 trappor upp i nya lägenheten och alla lådor ska packas upp igen,,,puh.

I Kina är det Golden week nu. En längre ledighet till följd av firandet av årsdagen av bildandet av folkrepubliken Kina.  I år har det firats extra mycket eftersom det är 60-årsjubileum. Det hade varit kul att vara där och få se lite parader och fyrverkier men det får bli nästa år.


Här i Sverige har vi firat kanelbullens dag den 4 oktober!



Vandring vid Nötsäter, Anna, Stephanie och Ingemar.


Höst på Holmen


Den lilla örtagården jag anlade i somras växer och frodas och jag frossar i färska örter!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-08 22:48:19

Vilken örtagård! Den har verkligen tagit sig fint!

Ikväll var jag faktiskt en sväng över till Holmen :)

Efter promenad upp på Vetteberget (gissa med vem?!)åkte vi över till Holmen o tittade på den jättefina solnedgången! Havet morrade och skummade lite längst där ute - häftigt!

Ha det fint!

Kram

Lin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela