holmekagan

regnig tisdag

Publicerad 2009-11-16 08:07:26 i Holmekagan goes Shanghai,

idag öser regnet ner och det är ruggigt kallt ute. Även om tempen endast visar på 10 grader så känns det mycket kallare, "änna rått" som göteborgarna säger. Det börjar bli kyligt inomhus också och idag har det varit en servicegubbe här och ställt om ac:n från kall till varmluft. Så nu ska vi väl inte behöva frysa hoppas jag men det är jobbigt med surrljudet från ac:n. Ja, ja, lite får man stå ut med.
Idag ska jag försöka mig på att laga köttbullar och potatismos till middag. Potatisen smakar inte likadant här, mer sötaktig och köttfärsen är mer grovmalen men med lite kryddor går det att få till det mesta!


regnigt på balkongen


och regnigt nere på gatan


på Carrefour kan man köpa akvariefiskar i små glasburkar,,det har jag aldrig sett förut!


Jag har även hittat lussekatter på Carrefour!! Dock ej med russin i utan små baconbitar. Man får vara tacksam :-)

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2009-11-16 15:54:23

det ska givetvis stå måndag och inte tisdag men det kommer säkert att regna imorgon också i och för sig,,,jag har nog blivit lite veckovill,,,

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela