holmekagan

nattliv i Shanghai

Publicerad 2009-11-29 12:58:13 i Holmekagan goes Shanghai,

i fredags fick jag för första gången känna på lite av nattlivet här, "morsan på stan" alltså!
Kvällen började hemma hos Anna tillsammans med ett gäng glada tjejer. Anna bjöd på god mat och dryck och vi hade mycket trevligt. När klockan egentligen var sängdags för mig så var det dags att bege sig ut i vimlet.
Vi gick först till ett ställe som heter The Peninsula, en trendig bar med livemusik. Något som förvånade mig var att där var jättemånga svenskar men det var kul, man hälsar och pratar lite. Träffade även några från min kör.
Efter ett par drinkar var det dags att åka till nästa ställe. Några av tjejerna var danssugna och då är det tydligen MINT som gäller, en mycket exklusiv nattklubb. Sonen har pratat om denna klubb och att där kan vara svårt att komma in om man inte har de rätta kontakterna. Då får man köa som vanligt folk och hoppas på turen. Nu blev det så att vår chaufför tyvärr inte hittade till MINT så vi åkte till ett annat ställe, Glamour bar. Men klockan var mycket och folk hade börjat droppa av så jag och Erica som skulle dela taxi hem var i princip bara inne på baren och vände. Men jag hade haft en väldigt rolig kväll och kanske prövar jag nattlivet här igen!

 
Anna, kvällens värdinna!


Erica, Lovisa, Åsa, Jessica, Jenny och Jenny. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela