holmekagan

ensam igen,,

Publicerad 2009-11-11 04:54:00 i Holmekagan goes Shanghai,

ja, då var jag ensam igen då. Idag har Håkan åkt på tjänsteresa till Hubei, nån ort inåt landet. Han kommer hem på fredag igen men jag vill också ut och resa!! Jag vill också se mer av Kina än bara Shanghai. Även om det ska erkännas att jag hitills endast sett en bråkdel av vad denna stad har att erbjuda.
Men jag var faktiskt lite sur när Håkan kom hem i söndags kväll från Hainan. Han visade bilderna han tagit och som jag skrivit tidigare så verkar där riktigt mysigt, långa sandstränder, palmer och blått hav. Klart att jag också skulle velat vara med där! Vem skulle inte det?? Och så fick jag inte åka med till Hubei heller,,,stackars mig. Men nu har jag fått veta att det väntar en övrraskning nästa helg, en resa!! Håkan kunde inte hålla sig utan berättade men jag vet inte så mycket mer ännu.

Igår kväll gick jag och Håkan till gymet och sprang på löpmaskiner. Jag är inte så van att springa på såna där maskiner och efteråt kändes det jätteläskigt, som om man fortfarande var ute och sprang. Vi har ju fri tillgång till gymet och man kan även gå på yoga, spinning och massa annat på dagtid så jag tänkte faktiskt pröva yogan någon dag. I våras prövade jag aerobics och nånting annat, hette det New body tro? De sa att det var nybörjarnivå men det var jättesvårt att hänga med, inte alls som hemma. Det var ett väldigt högt tempo och mycket avancerade steg. Hoppas yogan är enklare,,

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-11 21:40:49

Skrattar :) allting är relativt Kata! Jag har iaf åkt färja över till Svanesund ikväll o motionsbuggat o kanske hälsar jag på en kompis i Borås(!) till helgen.

Men visst, självklart vill du också se andra delar av Kina, förstår det, du gillar ju resa. Det blir nog ska du se!

Kram

Lin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela