holmekagan

dålig hårdag?

Publicerad 2009-11-30 03:48:43 i Holmekagan goes Shanghai,

ja, nu har det hänt och jag tänker inte gå ut förrän det är över. Igår hände något av det värsta som kan hända en kvinna. Låt mig berätta: Det var ett tag sen jag klippte mig nu och jag kände även att jag behövde pigga till slingorna en aning med en ljusare nyans. Johns flickvän hade pratat några gånger om en frisör som hon och hennes mamma gått till i flera år och han är tydligen sååå bra och har klippt och färgat västerlänningars hår förr. Hm, jag var tveksam men tänkte samtidigt att hur tokigt kan det bli. Nu tillhör jag inte den typen som grejat så mycket med mitt hår tidigare. Jag har endast gjort slingor två gånger i mitt liv och aldrig tonat eller färgat det så jag har inte så mycket erfarenhet av sånt här. Men hur som helst, jag beställde klippning och färgning till en ljusare nyans och frisören visade prover och det såg bra ut. Men efter nästan 3 timmar i hans salong så såg mitt hår ut som en vit peruk med nyanser av grått och nån konstig ljusblå färg. Total katastrof med andra ord. Då kröp det även fram att han ALDRIG tidigare färgat håret på en blondin och jag ville bara gråta. Men varför kunde han då inte sagt detta?? Jag förstår verkligen ingenting. Johns flickvän var ledsen och tyckte det var hennes fel men det är det ju inte. Jag borde väl förstått bättre men allt verkade så bra från början. 780 spänn fick jag pröjsa för den här skiten och då hade frisören t.om mage att säga att jag fick klippningen gratis denna gång eftersom jag inte var nöjd. Så nu får jag gå och dras med den här "peruken" och se ut som om jag ska på maskerad eller nåt. När andra pratar om att de har en dålig hårdag så har jag nu fått en dålig hårmånad eller kanske flera dåliga hårmånader. Jag vågar inte gå och färga om håret heller för då kanske det blir ännu värre eller ramlar av eller nåt. Nej, nu får jag bara vänta och lida men jag tänker inte visa mig ute bland folk. Ja med mössa på då kanske. Och hur ska det gå med mina köruppträdanden?? Buuh säger jag bara.

Kommentarer

Postat av: Linda W

Publicerad 2009-11-30 08:33:03

Men fy så hemskt!! Du skulle ju provat den frisörsalong jag går på!! Den ägs av en västerlänning, en engelsk dam och de är superduktiga!! De kan nog fixa till ditt hår, det är jag ganska säker på!!! De heter 81 West och ligger i JinQiao i Pudong.. Telefon (021)50306981



Stackars dig!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela